Keresés ebben a blogban

2011. február 18., péntek

Lencsesaláta






A lencsét főzeléknek nem szeretem, de salátának egészen más, összehasonlíthatatlanul finomabb.
A lencsesaláta akkor az igazi, ha fogyasztás előtt pár órára a hűtőbe tesszük, hogy összeérjenek az ízek, de még finomabb, ha egy teljes napot áll. A metélőhagyma zamatát átveszi az egész öntet, és fantasztikus íze lesz tőle.

Hozzávalók:
25 dkg lencse

bors
1 kávéskanál őrölt babérlevél

1 dl tejföl
1,5 dl tejszín
1 evőkanál mustár
1 evőkanál majonéz (házi)
fél citrom leve

bors
édesítő (vagy porcukor)
egy csokor snidling apróra vágva (egy kisebb cserepes snidling fele)

A lencsét tegnap este átválogattam, és hideg vízbe beáztattam. Ma sóval, borssal és őrölt babérlevélel feltettem főni.
Amíg a lencse főtt, elkészítettem az öntetet, a hozzávalókat kikevertem, majd a kihűlt lencsét a snidlinggel együtt belekevertem.

A lencsesalátát dúsíthatjuk főtt tojással, virslivel is, és akkor egytálételként is fogyaszthatjuk. Tökéletes választás lehet mellé a magvas grillezett kenyér.
Én most sem virslit, sem tojást nem tettem bele, mert sült csirke mellé fogyasztottuk köretként.

Nincsenek megjegyzések: