Keresés ebben a blogban

2011. március 2., szerda

Spagetti zöldséges raguval







Ma nem volt időm sokat főzőcskézni, ráadásul délben fogorvoshoz kellett mennem. Nem tudom létezik-e olyan személy, aki nem retteg a fogorvostól. Én előbb műttetném meg magamat, minthogy a fogamhoz hozzányúljanak. Ezért (eléggé el nem ítélhető módon)  mindig halogatom a dolgot. Ha azt mondják menjek vissza egy év múlva, akkor tuti eltelik öt év is, mire újra lát a doki. Mázli, hogy viszonylag jók a fogaim, de most sajnos kettő is kilyukadt, muszáj volt lépnem, mielőtt addig fajul a dolog, hogy gyökérkezelni kell.
Fogfurkálás után még órákkal később sem jó rágódni az ételen, ezért úgy döntöttem, ma kimarad a hús. Az ételt még azelőtt elkészítettem, hogy elmentem volna a dokihoz.

A rendelőben három férfi várt még a kezelésre előttem. Ahogy kint ültem a váróban, hallottam, ahogy az első férfi üvölt bent. Elkezdtem rettegni. Aztán kijött az üvöltözős pasi, és úgy tűnt egészen jól van. Akkor megnyugodtam, túlélte. Aztán bement a következő férfi, és bár ő nem üvöltött, de jó hangosan nyögött, mint akinek nagyon fáj. A harmadik férfinál már nagyon füleltem. És akkor megtörtént megint. A borzalmas férfisikolyt hallva a rémülettől lefagytam. Közben hallottam a véső, és kalapács hangját, aztán megint a fúróét, és hirtelen menekülhetnékem támadt. Tudom, hogy a férfinép sok esetben  rosszabbul tűri a fájdalmat, mint a nők, de nekem ennyi elég volt ahhoz hogy bekopogjak az asszisztenshez másik időpontot kérni, aztán hazaszaladtam.
Otthon várt rám ez a finom spagetti, ezzel nyugtattam le magamat...

Hozzávalók:
25 dkg barna csiperke
25 dkg zöldborsó
25 dkg kukorica
2-3 szál sárgarépa
3 gerezd fokhagyma
3 dl tejszín
5 dkg sajt
2-3 dkg vaj
csipet rozmaring
csipet bazsalikom
csipet majoranna
1 evőkanál apróra vágott metélőhagyma

bors
1 csomag spagetti tészta

Serpenyőben vajat olvasztottam, ezen megfonnyasztottam a gombát, majd hozzákevertem az apróra vágott répát. Felöntöttem kb 1 dl vízzel, és fedő alatt pároltam, amíg a répa majdnem teljesen megpuhult. Ekkor kevertem hozzá a borsót (mirelit) és a kukoricát (konzerv). Felöntöttem a tejszínnel, sóztam, fűszereztem, belereszeltem a fokhagymát, és még pár percig forraltam, amíg a borsó is megpuhult. A sajtot is belereszeltem, és amikor teljesen felolvadt, a serpenyőt lehúztam a tűzről.
A spagettit a szokásos módon megfőztem, és ezzel tálaltam a zöldséges ragut.
(Én a spagetti főzővizébe sose teszek olajat, mert akkor a mártás nem tudja bevonni a tésztát.)









Nincsenek megjegyzések: