Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 5., péntek

Rumos-diós palacsinta, csokoládés sült szederrel töltve






Múlt héten palacsintát csináltam, és eszembe jutott, hogy van egy pici darált dió maradék a kávédarálóban, és hirtelen ötlettől vezérelve beleöntöttem azt is a tésztába. Annyira finom lett tőle a palacsinta, hogy úgy döntöttem továbbfejlesztem. Most egy picit több diót használtam, és a dióhatást fokoztam egy kis zabpehelyliszttel is.
A vajon pirított zabpehelynek az íze kissé diószerű, így nagyon jól harmonizál a dióval. Egy kis rummal még finomabb lett a palacsintatészta.

Hozzávalók: (10 db palacsintához)
3 tojás
30 gr zabpehelyliszt (vagy darált zabpehely)
30 gr darált dió
4 púpozott evőkanál liszt
1 evőkanál xylitol (vagy porcukor)
1 evőkanál rum
3 dl tej
fél citrom reszelt héja
csipet só

A hozzávalókat kézi habverővel simára kevertem, és fél óráig pihentettem.
Kevés vajon kisütöttem a palacsintákat.

Töltelék:
50 dkg szeder
10 dkg csokoládé (nálam Milka tejcsoki)

A szedret egy kis lábasban kis lángon elkezdtem sütni. Amikor már összeestek a szemek, és kezdtek kiválni belőle a magok, akkor szűrőbe tettem, és átpréseltem a gyümölcshúst. A mag nélküli szedret visszatettem a tűzre, és felforrósítottam. Ahogy átmelegedett, lehúztam a tűzről, beletördeltem a csokit, és addig kevergettem, amíg el nem olvadt.

4 megjegyzés:

Okki írta...

Hmmm, nagyon finomnak hangzik :)

Julesz írta...

Szeretem olvasni a receptjeidet,mert minden ételt átgondolsz, megreformálsz, próbálod előállítani az egészséges variációját! Ehhez is csak gratulálni tudok! Julesz

Éva írta...

Nagyon csiklandozza az ízlelő bimbóimat, imádom a szedret és így palacsintával nagyon guszta és elkébzelem milyen finom lehet!:)

Csiperke írta...

Okki és Éva! Tényleg nagyon fini volt!
Julcsi! köszi! :))
Csiperke