Keresés ebben a blogban

2013. március 31., vasárnap

Csirke karaage





Még szerdán készült a fotó, hála Istennek, azóta már elolvadt a hó, talán végre a tavasz is megérkezik.
Egy kedves barátnőm osztotta meg velem ezt a receptet, ami első olvasásra is elnyerte a tetszésemet. Szeretem a szójaszószt a különböző ételekben, de most először használtam ebben a formában.
A karaage tulajdonképpen egy japán étel, egészen pontosan  a bunda neve, mert karaage-ban sütnek húsokat de zöldségeket is. Tokióban az utcai árusok kedvelt portékája ez a zamatos bundás finomság.
Férjnek rizst csináltam mellé, de én csak natúr görögjoghurtba mártogattam, és így is nagyon finom volt.

1 kg csirkemell, vagy csirkecomb filé
2 kisebb tojás
3-4 gerezd zúzott fokhagyma
1 púpos tk gyömbérpor
5 ek szójaszósz
5 ek víz
10 dkg liszt
Kacsazsír v. olaj a sütéshez

A csirkét vékony csíkokra vágjuk. A bunda hozzávalóit kikeverjük, és beletesszük a húst. Minimum 1 órára (de még jobb, ha 3-4 órára) a hűtőbe tesszük.
Magas falú edényben olajat vagy zsírt hevítünk, és megsütjük benne a bondázott csirkecsíkokat. Ne süssünk túl sok húst egyszerre, mert egyrészt lehűti az olajat, másrészt túl sok zsiradékot fog a bunda magába szívni. Közepes hőmérsékleten, inkább lassabban süssük, mert ha túlpirul a bunda, megkeseredhet a benne lévő fokhagyma.
Tálalásnál kevés citromlével meglocsolhatjuk. Rizs vagy saláta is jól illik hozzá.





1 megjegyzés:

Juditka írta...

Izgalmas ízhatása lehet a bundának:)