Keresés ebben a blogban

2015. február 14., szombat

Málnás pohárkrém






Gyorsan összedobható, ha valami egyszerű, egészséges finomságra vágyunk. Tehetünk bele zabkekszet, vagy babapiskótát is, nem fogja elrontani. :)
Én most xilittel és steviával ízesítettem, de persze cukorral is elkészíthető
Nem írtam pontos mennyiséget, mert valaki édesebben, valaki kevésbé édesen szereti, úgyhogy kutyulgatás közben kóstolgassuk, hogy a saját ízlésünknek megfelelő legyen az édessége.

Hozzávalók 4-6 pohárhoz:
3 dl 20%-os tejföl  (vagy görög joghurt)
2 dl tejszín
1 citrom reszelt héja
1 evőkanál citromlé
300 g málna (fagyasztott)
porcukor (xilit, stevia) ízlés szerint
1 teáskanál zselatin
20 g étcsokoládé (nálam 99%-os)

A tejföllel elkevertem a xilitet, a citromlét, és a citrom héját. A tejszínt kemény habbá vertem, és beleforgattam a tejfölbe. Megkóstolva igényelt még egy kis cukrot, úgyhogy löttyintettem hozzá egy kis folyékony steviát. Az elkészült habot betettem a hűtőbe.
A fagyasztott málna felét egy kis lábosban elkezdtem melegíteni kb. 2 evőkanál xilittel. Amikor felmelegedett, és összeesett, hozzákevertem a zselatint, és folyamatosan kevergettem, amíg a zselatin teljesen felolvadt. Ekkor lehúztam a tűzről, és elkevertem benne a többi málnát. Amikor a fagyos málna is felengedett, eloszlattam a poharak alján, és egy fél órára a hűtőbe tettem. Fél óra elteltével elosztottam a habot a málna tetején, és apróra vágott csokoládéval szórtam meg.






3 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Hát hol bujkáltál eddig? Végre, hogy jelentkezel! Örülök, hogy hallok felőled! Most már aztán el ne tűnj! Hozzál csak szépen sorban ilyen finomságokat, mint ez a desszert! Megnyaltam a képernyőt...

Csiperke írta...

Semmit nem ígérhetek. Maximum annyit, hogy igyekezni fogok. :)

Névtelen írta...

jammi...