Keresés ebben a blogban

2010. november 16., kedd

Reform kókuszgolyó zabliszttel





Mit tehet az ember lánya, ha azt mondják neki, ne egyen cukrosat, mégis édességre vágyik? Nagyon szeretem a kókuszgolyót, de az alapanyagául szolgáló darált keksz tele van cukorral. Egy cukormentes diéta során elgondolkoztam azon, hogyan készíthetném el mégis ezt a nassolnivalót úgy, hogy cukormentesen is finom legyen, és kielégítse az édesség utáni vágyamat.
Az férjem nem kifejezetten édességrajongó, de a kókuszgolyónak ez a változata elnyerte az ő tetszését is. Az elkészült masszát tartalmazó edényt úgy kellett kiszedni a kezéből, mert saját bevallása szerint az egészet meg tudta volna enni.
Hozzávalók:
1 csomag aszalt meggy (10 dkg)
2 dl tejszín
4 evőkanál kakaó
7-8 evőkanál xylitol (természetesen ez gyümölcscukorral, nádcukorral, de akár kristálycukorral is helyettesíthető)
5 dkg vaj
10 dkg darált mandula, vagy dió
15 ml bonbonmeggy aroma
20 evőkanál zabpehelyliszt (vagy darált zabpehely)
kókuszreszelék

Az aszalt meggyet beáztattam egy kis meleg vízbe, hogy megdagadjon. (akiknek a cukor nem ellenségük, rumba is áztathatják.)
A tejszínt gőz felett kikevertem a kakaóval és a xylitollal. Beledobtam a vajat is, és miután elolvadt levettem a tűzről. Belekevertem a lecsöpögtetett meggyet, a bonbonmeggy aromát, a darált mandulát és kanalanként tettem hozzá a zablisztet. Egy órára a hűtőbe tettem pihenni, majd golyókat formáltam belőle, és kókuszreszelékbe forgattam. Ebből a mennyiségből kb. 30 golyó lesz, ha valaki előbb meg nem eszi a massza felét.:)

Nincsenek megjegyzések: