Keresés ebben a blogban

2010. november 29., hétfő

Joghurtos malackaraj





Talán egy éve szoktunk rá a malachúsra, mivel évek óta csak csirkét és pulykát ettünk, és őszintén szólva picit sok volt már a szárnyasokból. Gyermekkoromban nagyon szerettem a sertéshúst, de a mostani húsoknak valahogy van egy erőteljes mellékíze, ami miatt egyszerűen képtelen vagyok megenni.
Egy nyaralás alkalmával aztán ettünk egy helyen házilag nevelt disznóból rántott karajt, és újra beleszerettem a disznóhúsba. A házi nevelésű disznó ízét össze sem lehetett hasonlítani a boltban kapható tápon nevelt disznó ízével. Ég és föld. Vásárolni is lehetett a húsból, viszont az ára is többszöröse volt a boltinak, állandó fogyasztásra kissé luxusnak tűnt. Így kötöttem ki végül a malac mellett, aminek az íze nem olyan erőteljes mint a sertéshúsé, tehát én is meg tudom enni, és az ára is sokkal kedvezőbb. A házi sertés árának meg végképp a töredéke.
Ez a recept különösen finom, a joghurt puhává és omlóssá teszi a húst.

Hozzávalók:
3 dl joghurt
3 gerezd fokhagyma
grill fűszersó
0,5 dl olívaolaj
1 kg malackaraj szeletelve

Minden esetben házi, saját készítésű sűrű joghurtot szoktam használni az ételeim elkészítéséhez. Ha ez nem áll rendelkezésre, akkor a boltban vásárolt fél literes joghurtot öntsük egy sűrű szűrőbe, és 1-2 óra alatt csöpögtessük ki belőle a savót. Tapasztalataim alapján erre nem minden joghurt alkalmas, mivel némelyik túl híg és homogén. Legjobban a Danon natúr joghurtjával működik. A savó kicsöpögése után kb. 3 deciliter sűrű "görög" joghurt marad hátra. (Az így elkészített joghurtot használhatjuk például tzatziki készítéséhez, vagy gyümölcsöket belekeverve a boltinál sokkal finomabb gyümölcsjoghurtot állíthatunk elő.)

A joghurtot összekeverjük a fűszerkeverékkel, az olívaolajjal, és belenyomjuk a 3 gerezd fokhagymát. Ezt a keveréket ráöntjük a húsra, és egy pár órára (még jobb, ha egy éjszakára) a hűtőbe tesszük.
Lehetőség szerint olyan fűszerkeveréket használjunk, amely nem tartalmaz ízfokozót (nátrium glutamátot). Én a Lucullus grill fűszersót szoktam használni. A Lucullusnak egyébként több terméke mentes az ízfokozótól, de sajnos nem mindegyik. Ha nem találunk ízfokozó mentes fűszerkeveréket, saját magunk is összekeverhetjük a fűszereket. (só, szárított fokhagyma, vöröshagyma, mustármag, koriander, feketebors, szerecsendió, pirospaprika vagy chilipaprika.)
A hússzeleteket jénai tálba fektetjük, és ráöntjük a joghurtos pácot. Először fedő alatt sütjük, majd miután megpuhult, fedő nélkül sütjük még tíz percig. Piríthatunk a tetejére egy kis reszelt sajtot is, nem fogja elrontani.:)

Nincsenek megjegyzések: