Keresés ebben a blogban

2010. december 23., csütörtök

Kinder tejkrémes piskótatallér





 
Sokféle vonzó receptet olvastam az elmúlt időszakban Kinder tejszelet témájában. A bőség zavara miatt el sem tudtam dönteni melyik variációt csináljam meg, de végül Ancsika konyhájában találtam meg a tökéletes receptet. Persze nem én lennék, ha nem változtattam volna rajta. Egyrészt csökkentettem az adagot, mert az eredeti nekünk túl sok lett volna, másrészt az összetevők is módosultak, de csak egy picinykét. Mivel nálunk nem kapható olyan sűrű tejföl, amit Ancsika említ a receptben, így én mascarponéval kevertem a tejfölt. Pálmazsírom sincs, ezért vajat használtam. Ettől függetlenül a süti nagyon finom lett, hasonlít a Kinder szelethez, ezért is kapta tőlem ezt a nevet. A férjem megint azt állította, hogy ez a legfinomabb süti, amit valaha evett. Nem tudtam vele vitatkozni, hiszen én ugyanígy érzek...

Hozzávalók:
A piskótatallérhoz:
20 dkg étcsokoládé
2 tojás
70 gr vaj
160 gr cukor
70 gr liszt
3 evőkanál darált mandula

A krémhez:
200 gr mascarpone
150 gr tejföl
porcukor ízlés szerint (én gyümölcscukrot használtam)
1 csomag habfixáló

A tetejére:
150 gr nugátmassza (Lidl)
150 gr tejcsokoládé
1 evőkanál vaj

A csokoládét a vajjal gőz felett felolvasztottam. A tojást kikevertem a cukorral, a sütőporos liszttel és a mandulával, majd hozzákevertem az olvadt csokoládét. Pár órára a hűtőbe tettem.
A mascarponét kikevertem a tejföllel, és a cukorral, majd hozzákevertem a habfixálót is. A krémet is lehűtöttem.
Egy nagy sütőpapírral bélelt tepsibe két kiskanál segítségével kis halmokat raktam a csokoládés masszából egymástól távol, mert nagyon elterül sütés közben. A piskótákat közepes hőfokon kb. 10 percig sütöttem. Amikor kivesszük, kicsit még puha, várni kell pár percet, hogy megszilárduljon és fel tudjuk szedni a sütőpapírról.
Miután kihűlt, kiskanállal elkentem a krémet a tetején.
A nugátot és a csokoládét összetörtem, a vajjal együtt felolvasztottam gőz felett, és ezzel vontam be a tallérokat. A csokibevonóval gyorsan kell dolgozni, mert nagyon hamar megszilárdul. Ha ez megtörténik, újra tegyük vissza kis időre a gőz fölé, míg újra folyóssá válik.




Nincsenek megjegyzések: