Keresés ebben a blogban

2011. január 31., hétfő

Csirkecomb fokhagymás-tejfölös-barbecue-s szószban, citromos párolt zöldséggel





Barbecue szószt akár magunknak is készíthetünk, de van a Camponában egy keleti bolt, ahol nagyon izgalmas fűszereket lehet kapni, ott vettem azt a libanoni barbecue fűszerkeveréket, amit ehhez a csirkéhez használtam fel.

Hozzávalók:
6 db csirkecomb
5 dl tejföl
4 kávéskanál barbecue fűszerkeverék
8 gerezd fokhagyma.

A csirkecombokat megmostam, és lehúztam a bőrüket. (Akár rajta is lehet hagyni, de ez a comb puha, omlós lesz a tejföltől, én meg a bőrét csak úgy szeretem, ha jó ropogós.)
A tejfölbe belereszeltem a fokhagymát, és belekevertem a fűszert. A combokat beleforgattam, és 24 órára a hűtőbe tettem. Egy sütőtálat vékonyan kiolajoztam, a combokat lefektettem, és ráöntöttem a tejfölös pácot.
Közepes hőmérsékleten alufóliával lefedve addig sütöttem, amíg megpuhult. Ekkor kivettem a sütőből, sajtot reszeltem rá, és visszatoltam pár percre a sütőbe, hogy a sajt rápiruljon.

A párolt zöldség hozzávalói:
1 kg mexikói vegyes zöldség
kevés olaj
1 fej hagyma
1 nagyobb savanykás alma
1 kávéskanál citrombors
1 kávéskanál curry
1 evőkanál balzsamecet
fél citrom leve

Egy lábasba kevés olajat öntöttem, és üvegesre pirítottam benne a hagymát. Ráöntöttem a zöldséget, sóztam, fűszereztem, és meglocsoltam balzsamecettel.
Fedő alatt puhára pároltam, és amikor már majdnem teljesen megpuhult rácsavartam a citrom levét, hozzáadtam az apró kockára vágott almát, és még pár percig együtt pároltam.

Nincsenek megjegyzések: