Keresés ebben a blogban

2011. február 1., kedd

Citromos-csokis brownie






Évekkel ezelőtt a testvérem Amerikából hozott nekem egy lime-os csokit. Azóta sem ettem olyan finomat. Nemrég vett a férjem egy citromos Tibi csokit. Nem állíthatom, hogy annyira finom, mint az amerikai testvére, de így is az aktuális kedvencemmé lépett elő. Az étcsokoládét nagyon szeretem naranccsal is, de én most a citrom-csoki párosításra vagyok rákattanva. Mindenképpen ki akartam próbálni ezt sütemény formájában is. Tegnap éjjel már álmomban is citromos csokitorta recepttel kísérleteztem, ezért ma elérkezettnek éreztem az időt arra, hogy a valóságban is megcsináljam.
Bár fényképen hasonlóan néz ki, mint a két nappal ezelőtt elkövetett párizsi torta, az állaga azért más. A párizsi egy kicsit sűrűbb, töményebb süti, ez a citromtól könnyebb, és krémesebb állagú. Nem dicsérni akarom magamat, de ez valami brutál finom lett!
Már tovább is gondoltam: ha legközelebb sütök ilyet, akkor csinálok neki egy vékony, omlós, kekszesebb alapot, rá egy mascarponés-citromos krém, rá ez a csokis csoda, és a tetejére még egy réteg csokoládé. De ennek még a gondolata is bűn....

Hozzávalók:
fél tábla citromos Tibi csoki (mert csak ennyi maradt...)
30 gr kakaó
10 dkg vaj
15 dkg xylitol (vagy cukor)
2 tojás
100 gr liszt (60 gr teljes kiőrlésű tönköly és 40 gr finomliszt)
1 kávéskanál sütőpor
2 citrom reszelt héja
1 citrom leve
csipet só
csipet őrölt gyömbér


A csokit a vajjal gőz felett felolvasztottam, hozzákevertem a cukrot és a kakót, majd a két tojást is.
Beleszitáltam a sütőporral és gyömbérrel elkevert lisztet, belereszeltem a citromok héját, és a citromlével lazítottam a tésztát.
Kivajazott, kilisztezett tortaformába öntöttem, és előmelegített sütőben pontosan 20 percig sütöttem.

2 megjegyzés:

T. Fanni írta...

Kedves Csiperke!
A csokit illetően tudom miről beszélsz! :) 3-4 évvel ezelőtt a Milkának volt egy lime-os ,pattogócukorkás limitált kiadása. Hogy az milyen finom volt... Hm. Akkor rögtön vettem belőle 3 táblával, gyorsan el is fogyott. Mikor kibontottam a csomagolását, az egész lakásban lime illat volt. Azóta se lehet kapni, pedig kerestem mindenhol, még egy ismerősünk Németo.-ban is nézelődött, hátha, de semmi! :(
A receptedet szerintem ki fogom próbálni, a kisfiam keresztanyjának fogok készíteni egy tortát szülinapjára és valami jó csokis dolgon gondolkodtam.
További szép napot!
T. Fanni

Csiperke írta...

Ahhoz a Milkához sajna nem volt szerencsém... A Milkánál egyébként gyakran előfordul, hogy kijönnek valami újjal, ami nagyon jó, aztán néhány hónap múlva megszüntetik a gyártását. Ezt sose értettem igazán.
Ha kipróbálod a sütit, feltétlenül írd meg hogy ízlett! Nekünk nagyon bejött.:)
Neked is legyen szép napod! :)