Keresés ebben a blogban

2011. március 21., hétfő

Paradicsomos-hagymás pulykamell sajtos burgonyával







Na, ez sem egy túl bonyolult étel, cserébe viszont pillanatok alatt megvan. A hús mellé most sajtos burgonyát csináltam, de tésztával is nagyon finom. A krumpliról sütés közben elfeledkeztem, ezért picit túlsült rajta a sajt, de ahogyan azt Bede Róbert az "ország szakácsa" is szokta volt mondani elrontott ételei láttán: "nem baj, én pont így szeretem..." :))

Hozzávalók:
0,5 kg pulykamell
2 fej hagyma
250 ml sűrített paradicsom
2 gerezd fokhagyma
oregáno
liszt
kacsazsír (vagy olaj)
olívaolaj

bors

A pulykamellet szeletekre vágtam, sóztam, borsoztam, majd lisztbe forgattam. Két evőkanál kacsazsíron mindkét oldalukat megpirítottam. Mivel vékonyra szeleteltem a húst, pár perc alatt teljesen át is sült. Egy másik serpenyőben kevés olívaolajat melegítettem, és rádobtam a vastagabb szeletekre vágott hagymát. Kicsit megfonnyasztottam, majd felöntöttem a paradicsommal. Belenyomtam a fokhagymát, fűszereztem az oregánóval, és megsóztam. Ha nagyon savanyú lenne a paradicsom, akkor pici cukrot is tegyünk hozzá. A szószba tettem a hússzeleteket, és alacsony lángon rövid ideig együtt pároltam.

A körethez a krumplit megfőztem, megpucoltam, és karikákra vágtam. Olívaolajjal kikent tepsibe fektettem, sóztam, borsoztam, és felülről is meglocsoltam egy kis olajjal. Amikor megsült, sajttal megszórtam, és visszatoltam a sütőbe, amíg a sajt rápirult.






2 megjegyzés:

Kreatív konyha írta...

Hmmmm, jól néz ki!
A díjesőbe a te oldalad is belevettem, nézz be hozzám....

Csiperke írta...

Köszönöm az elismerést, és a díjat is! :))