Keresés ebben a blogban

2011. december 2., péntek

Sonkás-répás spagetti




Ez amolyan hétvégi bevásárlás előtti "mi van még a hűtőben?" gyorsvacsora volt. Répás tésztát hirtelen felindulásból most először, de egészen biztosan nem utoljára...



Hozzávalók:
1 csomag spagetti (végül én nem tettem bele az összeset, csak kb. a 2/3-át)
30 dkg füstölt sonka
2 nagyobb sárgarépa
3 dl tejföl
1 dl víz (ez elmaradhat, én csak azért tettem bele, mert a tejfölöm nagyon sűrű házitejföl volt)
1 nagyobb gerezd fokhagyma
só, bors
1 evőkanál ízes kacsazsír (azért ízes, mert előtte való nap hagyma sült benne, és attól fantasztikus íze lett.:)



A spagettit a szokott módon megfőztem.
Serpenyőben a kacsazsírt felforrósítottam, és átforgattam rajta az apró kockára vágott sonkát. Hozzáadtam az uborkagyalun lereszelt sárgarépát és 2-3 percre fedőt tettem rá, hogy hamar megpuhuljon. Belenyomtam a fokhagymát és felöntöttem a tejföllel, majd hozzáadtam a vizet is. Enyhén sóztam, borsoztam, majd miután a tejföl is átforrósodott, hozzákevertem a kifőzött tésztát. Kevés reszelt sajttal tálaltam.




2 megjegyzés:

Éva írta...

Ez nagyon finom lehetett! Guszta ! Szinte olyan vadas jellegű lehet, gondolom én a sárgarépától nem ?

Csiperke írta...

Éva, te gyors vagy, mint a villám!:) Tényleg nagyon finom volt, de abszolút nem a vadasra emlékeztetett. (Még jó, mert én azt nem szeretem:) Igazából a füstölt sonka íze dominált, a répának is inkább füstölt íze lett...:)