Keresés ebben a blogban

2012. november 12., hétfő

Habos meggyes-mákos







Finom, könnyű, krémes, habos álom. Egyszerű kevert tészta, nem sok munka van vele, hamar elkészül és pillanatok alatt elfogy. Este csináltam hirtelen felindulásból, mert valami mákosra vágytam. Az egész tortát nem tudtam lefotózni, mert túl sötét volt amikor elkészült, reggelre meg már csak 1-2 szelet maradt belőle...



Hozzávalók: (20 cm-es tortaformához)
12 dkg darált mák
10 dkg liszt
10 dkg cukor
1,5 dl tej
2 tojás sárgája
40 g olvasztott vaj
2 ek konyak (elhagyható)
1 citrom reszelt héja
30 dkg magozott meggy
tetejére:
2 tojás fehérje
8 dkg cukor






A hozzávalókat egy keverőtálban kézi habverővel csomómentes masszává keverem, legvégül beleforgatom a lecsöpögtetett meggyet. Kivajazott, kilisztezett tortaformába öntöm, és 180 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütöm. A tojások fehérjét kemény, fényes habbá verem, elsimítom a tészta tetején, és villával körbe csíkozom. Néhány percre visszateszem a sütőbe, amíg a hab teteje megszilárdul.



6 megjegyzés:

Juditka írta...

Mákos csábítás:)Amilyen egyszerű a süti,annál inkább nagyszerű lehet az íze.- én is valami mákosra vágyom....

Csiperke írta...

Ha este jön rám a sütizhetnék, akkor mindig egyszerűt sütök. De simán felveszi a versenyt a macerásabb darabokkal...:)

Hankka írta...

Nagyon jól néz ki, jó párosítás a meggy-mák, igazán fincsi lehetett! :)

Blogkonyha írta...

Tyű, ez aztán a sütemény. Mind a három ízt szeretem. A mákot a meggyet és az édes tojáshabot. Nagyon guszta süti!

Csiperke írta...

Köszi, tényleg finom volt! :)

Csiperke írta...

Köszönöm! Ez a párosítás nekünk is nagy kedvenc. :)